2012. augusztus 4., szombat

Lectori salutem!

A mai nap folyamán két kép feltöltése mellett egy kicsit írtam arról is, hogy egy régészeti ásatáson kik is dolgoznak. Ez csupán egy áttekintő vázlat, de szándékomban áll kifejteni a munkájukat, mind általánosságban, mind Margatra vonatkoztatva. Így a külső szemlélő betekintést kaphat egy régészeti ásatás folyamatába, ill. abba is, hogy milyen sokrétű munka folyik a háttérben, nem csak az ún. „kapirgálás”.

Ugyanakkor ma beszereztem egy saját spaklit is! :) Ez a nagy öröm talán furának tűnhet, de többeknek saját szerszámaik vannak, és utaztatják egyik ásatásról a másikra. Ez leginkább a spaklira vonatkozik, de egy régészhallgató ismerősöm mellette még ecsetet és kislapátot is vitt magával. Mivel ez a dolog nagyon tetszett, és így garantáltan jó szerszámokkal tud az ember dolgozni, így ma én is benéztem az építők boltjába, és be is vásároltam! :) Spakli (jó masszív, az a lényeg!), ecset (sűrű), szenes lapát lett a vásárlás vége! (Hihetetlen, de van, ahol nem használnak szenes lapátot... Sőt! Én Margatban már „hozzászoktam” a partvishoz a takarításnál, de itthon leginkább cirokseprűt használnak – kiscsákányt pedig alig-alig… Amit nemrég kiscsákánnyal kb. 30 mp alatt lebontottam volna, az spaklival beletelt min. fél órába! De kiscsákányt már csak nem hordok magammal…) Oh, és mindemellett még horolót akarok beszerezni...

Így jelenleg az alábbi „ásatásos” felszereléssel rendelkezem: profilfésű (avagy kerületmérő; kerámiarajzoláshoz), ecset, spakli, lapát. És a kép "róluk" :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése